IMPROSPEKCIJE2022


IMPROSPEKCIJE2022 - SENZUALNE POVRŠINE

22. - 25.9. MSU
26. 9. Centar KNAP
1.-2.10. PC TALA
28.-30.10. PC TALA

Tema ovogodišnjih, šesnaestih po redu, Improspekcija jesu senzualne površine, kao medij interakcije (tijela) sa svijetom. Kako smo uronjeni u svoj okoliš? Program Improspekcija propituje različite tjelesne, intermedijalne i društvene aspekte materijalnosti naših odnosa, senzualnosti, ko-agentnosti, mišljenja s materijalnošću/kroz materijalnost, odnosno kroz osjetilnost.


Program sačinjava pet gostujućih međunarodnih i domaćih izvedbi, instalacija, program studenata Akademije likovnih te Akademije dramske umjetnosti, dvije radionice te Performance Situation Room iskustveno-diskurzivni popratni program u sklopu Antisezona Ekstenzija formata. Njime, serijom razgovora s umjetnicama_ima, sesija Odgovora na izvedbu praksom te publikacijom na temu festivala, omogućujemo dodatni pristup temi i umjetničkim radovima, odnosno umjetnicama i umjetnicima te njihovim poetikama, politikama i perspektivama.


+++

PROGRAM

22.9. četvrtak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

Povremeni postav
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / instalacija / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

19h Gorgona, MSU
Snježana Premuš: Vrijeme u pogledu / izvedba OTKAZANA ZBOG BOLESTI

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija


23.9. petak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / instalacija / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

18h Plato, MSU
Marko Gutić Mižimakov u suradnji sa Lanom Hosni i Marinom Lemićem: Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinje / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija


24.9. subota

13-14:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / instalacija / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

19h Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Oda Brekke: Kad ostane samo površina / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija


25.9. nedjelja

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

Foaje MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

17h Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / performans / u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

Nakon programa slijedi razgovor sa studentima u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija

19h Gorgona, MSU
Costas Kekis: Odskok / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija


26.9. ponedjeljak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format

18.30 h Centar KNAP
MOLD: Svijet od poljubaca ne kamenja / izvedba

Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR prgrama Senzualne površine / Antisezona X-tenzija


27.9. utorak

11-12:30h MSU, Školica
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format


1.-2.10. PC TALA
Margit Galanter: Dodir, dijalog, i osjetilnosti bivanja u tijelu / radionica


28.-30.10. PC TALA
Shannon Stewart: Što ovo tijelo radi? / Praksa tjelesno utemeljene teorije / radionica


+++

CIJENA ULAZNICE PO VEČERI – 50 kuna
Studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 35 kuna
Osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno.
Ulaz na predstavu Svijet od poljubaca ne kamenja je besplatan.
Ulaznice se mogu rezervirati na recepcija@msu.hr


+++

DETALJNI PROGRAM:

Odgovor na izvedbu praksom / Margit Galanter

Kao dio popratnog programa Performance Situation Room, Margit Galanter, plesna pjesnikinja i pokretačica u kulturi iz kalifornijske regije Bay Area, održat će niz responzivnih sesija kroz iskustvo nastalo kroz festivalske izvedbe - svakoga dana reflektirat će se iyvedba od prethodne večeri. Sesije će uključivati pokret, pisanje, razgovor i istraživanje radi odražavanja, pojačavanja, obrade, i evolucije iskustva gledanja u nove oblike. Radit ćemo s vlastitom višeosjetilnošću, višedimenzionalnim odgovorima, te stalno mijenjajućim iskustvom kreiranja ideja kao senzualnih, promjenjivih, i kreativnih događanja. Što se dodiruje u iskustvu umjetnosti, a što se nalazi ispod površine? Zanima nas dijeliti vrijeme, jezik, te rastući kolektivni organizam zajedničkog područja. Program je otvoren svim zainteresiranima, prijave na improspekcije@gmail.com.

Ovaj program realiziran je u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.

-

Sea Soma / Dora Đurkesac

“Sea Soma” je fikcijski ekosustav koji istražuje vodu i digitalne objekte kao iscjelitelje somatskih osjetila. Fokusira se na utjelovljenu kogniciju i suprotstavlja se percepciji inteligencije koja je orijentirana prema umu. Promatra statične živote na ekranima i kontemplira digitalno kao dovoljan iskustveni nadomjestak. Prisutni elementi su prskanje mora, algoritamski zvukovi i slike, plesač istraživač, prozirni ekrani, te mobilni telefoni na okovratnim držačima.

Izvedba: Ixchel Mendoza Hernandez
Video i kreativna podrška: Stella Horta
Proučavanje UX dizajna: Sarah Baron Brljević
Dramaturška podrška: Nina Gojić
Savjetovanje oko teksta: Vinicius Jatobá
Dizajn: Louise Borinski
Teorijska podrška: Seán Marrett i Lukas Hondrich
Tehnička podrška: Lukas Hondrich
Zahvale: Marko Gregović i Natko Stipančev
Kuriranje: Rachel Monosov

-

Vrijeme u pogledu / Snježana Premuš

Vrijeme u pogledu oblikovano je kao horizontalna, generativna koreografija, u kojoj gledatelj postaje dinamički promatrač koji prati pokret skupine stvoren raznim procesima transformacija i modulacija. Autoricu zanima rad skupine koji se nadovezuje na pokret kao proces i tijelo izvan željenih kodova i oblika tijela. Suočeni smo s prepoznatljivim znakovima, gestama, te njihovim neprimjetnim pojavnostima, koje izvođač i gledatelj zasebno prate, svaki u svojem prostorno-vremenskom kontinuumu.

Umjetničko vodstvo i koreografski principi: Snježana Premuš
Izvođači i su-kreatori: Anja Bornšek, Snježana Premuš, Tina Valentan
Glazba i skladanje uživo: Boštjan Perovšek
Oblikovanje svjetla i slaganje uživo: Špela Škulj
Kostimografija: Barbara Kapelj
Video: Hana Vodeb montaža / Tadej Vintar kamera
Fotografija: Marcandrea
Produkcija: Zavod Federacija Ljubljana
Partner: Bunker
Projekt je bio dijelom programa Creative Crossroads (1. ciklus) - Long life burning/NDA Slovenija (EU programme Creative Europe).
Program su podržali: Ministarstvo kulture Republike Slovenije i Grad Ljubljana.

Ovo gostovanje ostvareno je u suradnji sa SomaHut platformom.

-

Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinjo / Marko Gutić Mižimakov u suradnji sa Lanom Hosni i Marinom Lemićem

Eksperimentalna pokretna i audio-slikovna kompozicija predstavlja jednosatni ep sačinjen od nabora, izvrtanja i uvijanja vrijeme-prostora spekulativno-holografske kulture. Rad se, s odmakom, nastavlja na niz izvedbenih terena za afektivne klonove, a zamišljen je kao prije i poslije u narativu predstojećeg filma Lov na zmajice.

Marko Gutić Mižimakov u suradnji s Lanom Hosni i Marinom Lemićem te klonovima LaLacurata, dRASKO i MarQ2

U koprodukciji Marka Gutića Mižimakova s Udrugom plesnih umjetnika hrvatske. Rad su podržali Gradski ured za kulturu Grada Zagreba i a.pass - Advance Performance and Scenography Studies.

-

Kad samo površina ostane / Oda Brekke
Kad samo površina ostane polazi od zanimanja za nemjerljive tragove koji se otkrivaju i stvaraju tijekom plesa. U ovome radu polazna je točka paradoksalni aspekt površine koncepta. Evocirajući osjećaj najkonkretnijeg i najuhvatljivijeg; što je u stvari prisutno, što se može vidjeti ili dotaknuti ili pokazati. Istovremeno površina nosi značenje površnosti i izgleda – fasada odvojena od čvrste strukture i dubljeg značenja.

Koreografija: Oda Brekke
Izvođači: Lisa Schåman, Sunniva Vikør Egenes i Oda Brekke
Izvorna postava/sukreatori: Maia Means, Lisa Schåman i Oda Brekke
Zvuk: Hara Alonso
Tekstil i objekti: Mathilde Sundfjord Sæthre
Dramaturška podrška: Karina Sarkissova
Administracija: Interim kultur
Premijerno izvedeno: Weld Stockholm 2021.
Ovo gostovanje i rezidencija održani su u suradnji sa MDT Stockholm, kroz program Life Long Burning u sklopu programske smjernice Dance Hub
Izvedbu su podržali: Weld, Švedsko vijeće za umjetnost, Švedski odbor za financijsku potporu umjetnosti, Nordijski fond za kulturu, Grad Bergen

-

Studentski program

Studentice i studenti završnih godina studija Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti čiji se autorski radovi i interesi susreću oko ovogodišnjih Improspekcija pozvani su unutar dijeljenog suradničkog procesa razmotriti uslojavanje i doticanje površina svojih radova kao kolektivan odgovor na temu senzualnih površina.

Koštac / studentice i studenti Akademije likovnih umjetnosti diplomskog studija Animirani film i novi mediji, smjer Novi mediji: Bruna Jakupović, Josip Knežević, Evan Joseph Kirby Bogdanović, Lana Lehpamer, Ivor Tamarut i studentica Akademije dramske umjetnosti preddiplomskog studija Suvremeni ples; Nastavnički smjer Sara Škrobe.

Skupina 6 umjetnika ulazi u prazan prostor, unoseći svoje vlastite materijale, prakse i ideje. Iz njih proizlazi novi (merged) prostor, formiran oko koncepta "senzualne površine". Taj prostor sagrađen je i kolaborativno razvijen kako bi se formirala kolektivna instalacija. Ovo postaje početna točka za razmjenu između instalacije, umjetnika i posjetitelja.

-

Odskok / Costas Kekis

Odskok je izvedbeni ritual osobnog i kolektivnog popravka. Skupina petero izvođača djeluje kroz zajedničke osjetilne fizičke prakse emocionalne otpornosti, vođene potrebom za brigom, liječenjem, izdržavanjem i napredovanjem. Odskok je utjelovljen i ukorijenjen proces prema ekologiji percepcije, odnosno, prema načinu na koji aktivnost naših osjetila funkcionira kako bi povezala naše odvojene živčane sustave u objedinjujuću okolinu i napredovala – drugim riječima: kako bi odskočila.

Umjetničko vodstvo - Costas Kekis
Izvođači - Mzamo Nondlwana, mwoyo dziruni, Asher O' Gorman, Daniel Nasr, Evandro Pedroni
Zvuk - Tanja Fuchs aka Abu Gabi
Scena i kostimi - Panagis Marketos
Oblikovanje svjetla - Katja Thürriegl
Izvršni producent - Almud Krejza

Produkcija: Costas Kekis / Taystee Tears - Kunst i Tanzprojekte
Financijski podržano od strane: MA7 – Ured za kulturu Grada Beča
Ko-produkcija: Brut
Podržano od strane: Im_flieger
Gostovanje podržano od strane: DANCE ON TOUR Austrija i Austrijskog kulturnog foruma – AKF

-

Svijet od poljubaca ne kamenja / MOLD

Koreografija se odvija na oblaku pod zemljom i spekulira o vremenu koje ne prolazi, već je sveprisutno, sadržano u svijetu stvari. Svijet na oblaku pod zemljom uvijek je u blagom, suzdržanom, kontinuiranom kretanju. Kategorija vremena je bez smjera i sklada; uvažava mnogostrukost i raznolikost vremenitosti – kamenja ljudi crva i mikroba – koji ponavljanjem, obnavljanjem, nadovezivanjem u mrežu kontinuiranog kretanja, ostvaruju privremene slike i događaje.

Mold KOLEKTIV.
Koreografija i izvedba : Antonia Dorbić, Marta Krešić, Danijela Renić i Lana Šprajcer
Scenografija : Antonia Dorbić i Marta Krešić
Glazba : Adam Lončar
Produkcija : Karla Abramović
Projekt je realiziran uz podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.

-

Dodir, dijalog, i osjetilnosti bivanja u tijelu / Margit Galanter
U ovoj radionici istražujemo plesanje i osluškivanje te višeosjetilno iskustvo koje može nastati prilikom usklađivanja disanja, mjesta, prostora, kontura, tona, dodira i atmosfere. Radionica se nadovezuje na radikalnu osjetilno-percepcijsku kompozicijsku praksu pod nazivom „Tuning scores“, koju je započela Lisa Nelson (SAD) te na kozmologiju prostranog pokreta „Amerta Movement“, koju je kreirao Suprapto Suryodarmo (Java, Indonezija). Radit ćemo i s osjetilnim i usmenim jezikom kako bismo dobili pristup namjeri i slaganju kao konverzaciji. I kroz osjećanje, odnos i stvaranje, probudit ćemo senzualne površine iskustva kretanja, i slagati zajedno.
Ova radionica djeluje kroz praksu pokreta i otvorena je za umjetnike i mislioce svih disciplina – sve prakse imaju utjelovljenje i sve bi mogle imati koristi od ovoga rada. Ako želite, slobodno si donesite bilježnicu, olovke, ili materijal za crtanje.
Program je realiziran u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.
-

Što ovo tijelo radi? / Praksa tjelesno utemeljene teorije / Shannon Stewart

Kako se materijal od kojeg sam sačinjen križa s materijalom koji jesam, s materijalom koji nas je sačinio, s tvari s kojom se susrećemo, i s čarolijom koja seže s one strane tvari?

Tijekom dva dana, naše sesije kombiniraju somatske vježbe prilagođene da se pozabave pitanjima o tome kako gradimo svoja tijela i kako su izgrađena. Prijedlozi dolaze iz queer, feminističke, crip, te kritičke teorije rase, i svake druge koja oprimjeruje i remeti način na koji je identitet utjelovljen individualno i kolektivno. Usmjeravamo pažnju na pritisak koji stvaraju prostori, površine koje reflektiramo, odnos subjekt/objekt, ako i sam čin bivanja u odnosu. Istražujemo proces orijentacije i dezorijentacije, potvrđujući vlastite obrasce i zatim se vraćajući čitati što naša tijela rade kroz razne leće. Koristit ćemo alate/radnje/koreografije koje su poznate, ali ponešto rekonfigurirane, kako bismo pronašli pukotine, nečitljive ili nepoznate prostore.

Ovaj program realiziran je u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.



impressum, partneri

Umjetnička voditeljica: Sonja Pregrad
Producentica: Tea Kantoci
Voditeljica studentskog programa: Anika Cetina
Grafičko oblikovanje: Dora Đurkesac
Voditelj tehnike: Tomislav Maglečić
Produkcija: Multimedijalna koliba i Objekt plesa
Partneri: Movement Research, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, Centar KNAP, Objekt plesa, Akademija dramske umjetnosti, PC TALA, Kik Melone, SomaHut,
Improspekcije2022 podržali su: Grad Zagreb, Ministarstvo kulture RH, Movement Research kroz GPS/Global Practice Sharing program koji financira Trust for Mutual Understanding, Austrijski kulturni forum, Dance On Tour Austria, Life Long Burning, Kreativna Europa
Improspekcije2022 dio su programa Antisezona 22. Produkcija programa Antisezone u MSU: Odjel za programsko-izložbenu djelatnost, Branko Kostelnik, voditelj Odjela, Miranda Herceg, voditeljica programa multimedijske dvorane